Regulamin organizacyjny Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kaliszu Pomorskim
Zarządzenie Nr 1 / 2009
Kierownika Miejsko – Gminnego Ośrodka
Pomocy Społecznej w Kaliszu Pomorskim
z dnia 24 kwietnia 2009 r.
w sprawie ustalenia Regulaminu Organizacyjnego Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kaliszu Pomorskim
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591; z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457; z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337; z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218; z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458) ustalam:
Regulamin Organizacyjny Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kaliszu Pomorskim
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1. Regulamin Organizacyjny Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej zwany dalej Regulaminem określa:
1) Organizację Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.
2) Zasady funkcjonowania Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.
3) Zakres działania Kierownika Ośrodka i poszczególnych stanowisk pracy Ośrodka.
§ 2. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
1) Ośrodku – należy przez to rozumieć Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kaliszu Pomorskim.
2) Gminie – należy przez to rozumieć Gminę Kalisz Pomorski.
3) Radzie – należy przez to rozumieć odpowiednio Radę Miejska w Kaliszu Pomorskim.
4) Kierowniku – należy przez to rozumieć odpowiednio Kierownika Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kaliszu Pomorskim.
§ 3. Przedmiot działania, zarządzanie jednostką oraz gospodarkę finansową Ośrodka określa Statut Ośrodka nadany w drodze uchwały Rady.
Rozdział II
Organizacja Ośrodka.
§ 4. 1. Stanowiska kierownicze Ośrodka:
· Kierownik
· Główny Księgowy
2. Samodzielne stanowiska pracy:
a) Stanowisko starszego pracownika socjalnego (3 osoby)
b) Stanowisko starszego inspektora ds. świadczeń społecznych
c) Stanowisko inspektora ds. świadczeń społecznych i obsługi kasy
d) Stanowisko referenta ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego
e) Stanowisko referenta administracyjnego i profilaktyki
f) Stanowisko ds. księgowości ogólnej
g) Stanowisko pracownika gospodarczego – ¾ etatu
h) Stanowisko opiekuna środowiskowego (4 osoby)
i) Stanowisko opiekuna świetlicy środowiskowej – ½ etatu
§ 5. Strukturę organizacyjną Ośrodka określa schemat organizacyjny stanowiący załącznik Nr 1 do Regulaminu.
Rozdział III
Zasady funkcjonowania Ośrodka.
§ 6. Ośrodek działa według następujących zasad:
1) Praworządności,
2) Służebności wobec społeczności lokalnej
3) Racjonalnego gospodarowania mieniem publicznym
4) Jednoosobowego kierownictwa
5) Planowania pracy
6) Kontroli wewnętrznej
7) Podziału zadań między samodzielne stanowiska pracy oraz wzajemnego współdziałania
§ 7. Pracownicy Ośrodka w wykonywaniu swoich obowiązków i zadań Ośrodka działają na podstawie i w granicach prawa oraz obowiązania są do ścisłego jego przestrzegania.
§ 8. Pracownicy Ośrodka w wykonywaniu zadań Ośrodka i swoich obowiązków są obowiązani służbie Gminie i Państwu.
§ 9. 1. Gospodarowanie środkami rzeczowymi odbywa się w sposób racjonalny, celowy i oszczędny z uwzględnieniem zasady szczególnej staranności w zarządzaniu mieniem.
2. Zakupy i inwestycje dokonywane są po wyborze najkorzystniejszej oferty, zgodnie z przepisami dotyczącymi zamówień publicznych
§ 10. 1. Jednoosobowe kierownictwo polega na jednolitości i służbowego podporządkowania podziałowi czynności na poszczególnych pracowników oraz ich indywidualnej odpowiedzialności za wykonywanie powierzonych zadań.
2. Ośrodkiem kieruje Kierownik, który ponosi odpowiedzialność za realizację zadań.
§ 11. W Ośrodku działa kontrola wewnętrzna, której celem jest prawidłowości wykonywania zadań Ośrodka i wykonywania obowiązków przez poszczególnych pracowników Ośrodka.
§ 12. 1. Samodzielne stanowiska pracy realizują zadania wynikające z przepisów prawa i Regulaminu w zakresie ich właściwości rzeczowej
2. Samodzielne stanowiska pracy są zobowiązane do współdziałania z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Ośrodka w szczególności w zakresie wymiany informacji i wzajemnych konsultacji.
Rozdział IV
Zakres zadań Kierownika Ośrodka.
§ 13. 1. Do zadań Kierownika należy w szczególności:
1) Reprezentowanie Ośrodka na zewnątrz
2) Prowadzenie bieżących spraw Ośrodka
3) Zapewnienie przestrzegania prawa przez wszystkich pracowników Ośrodka
4) Dbanie o realizację zadań w zakresie pomocy społecznej (określonych w statucie § 8)
5) Ponoszenia odpowiedzialności za opracowanie i realizacją planów finansowo – rzeczowych
6) Przestrzeganie dyscypliny finansowej
7) Współpraca z organami samorządu terytorialnego, Radą Miejską, stałymi komisjami Rady, samorządami mieszkańców, radami sołeckimi i sołtysami
8) Tworzenie warunków do podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników Ośrodka
§ 15. Do zadań głównego Księgowego należy:
1) Opracowywanie projektu budżetu Ośrodka oraz zmian w projektach
2) Wykonywanie obowiązków określonych przepisami prawa w zakresie rachunkowości, w tym opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości w szczególności:
a) zakładowego planu kont
b) obiegu dokumentów (dowodów księgowych)
c) zasad prowadzenia i rozliczania inwestycji
3) Prowadzenia gospodarki finansowej Ośrodka zgodnej z obowiązującymi zasadami poprzez:
a) Dysponowanie środkami pieniężnymi zgodnie z zasadami wykonywania budżetu
b) Przestrzegania zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych
c) Zapewnienie terminowego ściągania należności i dochodzenie roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań
4) Współdziałanie w sporządzeniu sprawozdawczości budżetowej.
5) Wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń Kierownika.
Rozdział V
Podział zadań pomiędzy samodzielnymi stanowiskami pracy.
§ 16. Do wspólnych zadań samodzielnych stanowisk pracy należy przygotowywanie materiałów oraz podejmowanie czynności organizatorskich na potrzeby organów gminy a w szczególności:
1) Zapewnienie terminowej i właściwej realizacji zadań
2) Prowadzenie postępowania administracyjnego i przygotowywanie materiałów oraz projektów decyzji administracyjnych.
3) Współdziałanie z organami administracji rządowej i samorządowej.
4) Wykonywanie zadań wynikających z uchwał Rady Miejskiej oraz aktów prawnych.
5) Przygotowywanie sprawozdawczości, ocen, analiz i bieżących informacji o realizacji zadań.
6) Wykonywanie czynności związanych z ochroną danych osobowych.
7) Wykonywanie czynności związanych z ochroną danych niejawnych.
8) Wykonywanie czynności związanych z dostępem do informacji.
9) Współdziałanie w zakresie udzielania zamówień publicznych.
10) Współdziałanie w zakresie szkolenia i doskonalenia zawodowego pracowników.
11) Podejmowanie działań na rzecz ochrony przeciwpożarowej i BHP.
12) Współdziałanie w zakresie realizacji zadań obronnych, ochrony ludności i obrony. cywilnej w tym wynikających z Planu Operacyjnego Funkcjonowania Gminy Kalisz Pomorski.
13) Przestrzegania zasad obowiązującej instrukcji kancelaryjnej prawidłowe stosowanie jednolitego rzeczowego wykazu akt.
14) Prowadzenie rejestrów określonych przepisami prawa.
15) Usprawnienia własnej organizacji, metod i form pracy.
16) Wykonywanie zadań przekazanych do realizacji przez Kierownika Ośrodka.
17) Wykonywanie zadań ujętych w zakresie czynności danego stanowiska.
18) Pracownicy usług opiekuńczych oraz pracownik świetlicy środowiskowej wykonują swoje zadania według szczególnych zakresów czynności.
Rozdział VI
Organizacja przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg, wniosków i petycji.
§ 18. 1. Interesantów przyjmuje się w godzinach funkcjonowania Ośrodka, określonych na dany rok kalendarzowy zarządzeniem Kierownika, które podaje się do publicznej wiadomości mieszkańców poprzez wywieszanie na tablicy ogłoszeń.
2. Kierownik Ośrodka przyjmuje interesantów w sprawach wniosków, skarg i zażaleń w wyznaczonych terminach, które podaje się do publicznej wiadomo ścina tablicy ogłoszeń i zamieszczenie informacji w siedzibie Ośrodka.
§ 19. 1. Obsługa interesantów winna być rzeczowa i sprawna z zachowaniem zasad uprzejmości.
2. sprawy winny być załatwiane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz przepisami kodeksu postępowania administracyjnego.
3. Jeśli sprawa wymaga uzupełnienia dodatkowymi dokumentami, pomocy w niezbędnym zakresie udziela pracownik odpowiedzialny za załatwienie danej sprawy.
Rozdział VII
Postanowienia końcowe.
§ 20. Szczegółowe zasady wynagradzanie pracowników Ośrodka i udzielania im świadczeń socjalnych regulują przepisy szczegółowe i oddzielne regulaminy – regulamin wynagradzania, regulamin funduszu socjalnego.
§ 21. Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Seweryn Szymczyk | 05-08-2009 14:45 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 05-08-2009 | |
Ostatnia aktualizacja: | Seweryn Szymczyk | 05-08-2009 15:00 |