Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Ośrodek Pomocy Społecznej Kalisz Pomorski

Nabór na stanowisko asystenta rodziny-1/2 etatu

Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej                                                                                          Kalisz Pomorski, dnia 24 listopada 2021 r.

ul. Mickiewicza 51

78-540 Kalisz Pomorski

 

 

ADM.11.111.14.2021

 

 

Dyrektor Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kaliszu Pomorskim

ogłasza nabór na stanowisko

ASYSTENT RODZINY

w Miejsko - Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Kaliszu Pomorskim, ul. Mickiewicza 51

 

  1. FORMA ZATRUDNIENIA

 

  • Praca asystenta rodziny wykonywana będzie w ramach umowy o pracę w wymiarze 1/2 etatu -
    20 godzin tygodniowo w systemie zadaniowego czasu pracy, co oznacza pracę także
    w godzinach popołudniowych.
  • Planowany termin zatrudnienia: 01.01.2022 r.

 

  1. WYMAGANIA NIEZBĘDNE

 

  1. wykształcenie niezbędne do wykonywania zawodu asystenta rodziny zgodnie z art.12 ust.1 pkt 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2020 r. poz. 821 z późn. zm.), tj.:

a) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub

b) wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust. 3 i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub

c) wykształcenie średnie lub średnie branżowe i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną. Zakres programowy szkolenia, o którym mowa wyżej został określony w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie szkoleń na asystenta rodziny (Dz. U. Nr 272 poz. 1608);

  1. kandydat/ka nie jest i nie był/była pozbawiony/a władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jemu/jej zawieszona ani ograniczona;
  2. kandydat/ka wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niego/niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
  3. kandydat/ka nie był/była skazany/a prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.

 

  1. WYMAGANIA DODATKOWE
  1. znajomość regulacji prawnych z zakresu: ustawy o wspieraniu rodziny i systemu pieczy zastępczej, ustawy o pomocy społecznej, ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, przeciwdziałaniu narkomanii, przepisów o ochronie danych osobowych;
  2.  wysoka kultura osobista;
  3.  znajomość obsługi komputera i programów biurowych;
  4. umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem  trudnym, odporność na stres;
  5. wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny;
  6. znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z innymi jednostkami i instytucjami;
  7. samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy;
  8. umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną;
  9. nieposzlakowana opinia;
  10. umiejętność pracy w grupie;
  11. prawo jazdy kategorii B i możliwość użytkowania samochodu osobowego do celów służbowych.
  1. ZAKRES WYKONYWANYCH ZADAŃ NA STANOWISKU

 

  1. opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;
  2. opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej planu pracy z rodziną,  który skoordynowany jest z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;
  3. udzielenie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
  4. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
  5. udzielenie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
  6. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
  7. wspieranie aktywności społecznej rodzin;
  8. motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
  9. udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymaniu pracy zarobkowej;
  10. motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
  11. udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychospołecznych;
  12. podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
  13. prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
  14. realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”;
  15. prowadzenie pełnej dokumentacji pracy z rodziną i podejmowanych działań;
  16. dokonywanie co 6 miesięcy okresowej oceny sytuacji rodziny i przekazywanie ocen Dyrektorowi Ośrodka celem zapoznania się;
  17. współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w dziedzinach na rzecz dziecka i rodziny;
  18. współpraca z zespołem interdyscyplinarnym  lub grupą roboczą, o której mowa w art.9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędne;
  19. współpraca z pracownikiem socjalnym i koordynatorem pieczy zastępczej;
  20. monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną przez okres 3 miesięcy od zakończenia pracy z rodziną poprzez wejście do rodziny minimum jeden raz w miesiącu. Każdorazowo asystent rodziny sporządza stosowną adnotację urzędową, którą dołącza do akt rodziny;
  21. sporządzanie na wniosek sądu opinii o rodzinie i jej członkach.

 

  1. WSKAŹNIK ZATRUDNIENIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH

 

W Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Kaliszu Pomorskim w miesiącu poprzedzającym datę publikacji niniejszego ogłoszenia,  w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6%.

 

  1. WYMAGANE DOKUMENTY

 

  1. życiorys (CV) z przebiegiem nauki i pracy zawodowej;
  2. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
  3. list motywacyjny;
  4. kopie dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie
  5. kopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe;
  6. kopie innych dodatkowych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach;
  7. oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych;
  8. oświadczenie kandydata o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  9. oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku;
  10. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby związane z ogłoszonym naborem.

 

  1. TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW

 

            Wymagane dokumenty należy składać osobiście w siedzibie Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kaliszu Pomorskim, ul. Mickiewicza 51 lub przesłać pocztą na adres: ul. Mickiewicza 51, 78-540 Kalisz Pomorski, w kopercie z dopiskiem „Nabór na stanowisko Asystent rodziny” w terminie do 09.12.2021 r. do godziny 1500 (decyduje data wpływu do ośrodka).

 

            Dodatkowe informacje można uzyskać w siedzibie Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kaliszu Pomorskim lub pod numerem tel. 94/361 73 44.

 

  1. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

  1. złożenie oferty nie powoduje żadnych zobowiązań wobec stron;
  2. oferty niekompletne lub które wpłyną po wyżej wymienionym terminie nie będą rozpatrywane i zostaną zwrócone nadawcy;
  3. kandydaci, którzy spełnią wymogi formalne zostaną powiadomieni o terminie rozmowy kwalifikacyjnej;
  4. informacja o wyniku naboru zostanie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kaliszu Pomorskim oraz na tablicy ogłoszeń Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kaliszu Pomorskim, ul. Mickiewicza 51.

 

 

Dyrektor

Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej

w Kaliszu Pomorskim

Katarzyna Biegańska-Pańczyk

Załączniki do pobrania

Pobierz Rozpakuj
Pobierz spakowane pliki Rozpakuj pliki i pobierz

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Seweryn Szymczyk 24-11-2021 12:48
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 24-11-2021
Ostatnia aktualizacja: - 24-11-2021 12:48